اینورتر سبک کار

اینورتر سبک کار

اینورتر سبک کار

اینورتر درواقع یک مبدلی است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل میکند. در دسته بندی این ابزار از معیار های مختلفی استفاده میشود. طبقه بندی بر اساس نوع کاربری الکتروموتور رایج ترن نوع طبقه بندی این محصول به شمار می اید. اینورتر ها به طور کلی در دو دسته سبک کار و سنگین کار قرار دارند. امروزه اینورتر های جدیدی تولید میشوند که دارای توان اسمی دوگانه میباشند که  به تغییر مد و توان آنها، به نوع سبک کار و یا سنگین کار تبدیل میشوند.

اینورتر های سبک کار هم با ورودی تکفاز و هم با ورودی سه فاز تولید میشوند لذا گزینه مناسبی برای مکان هایی میباشند که به برق سه فاز دسترسی ندارند.

در ادامه به بیان و معرفی برخی ویژگی های اینورتر های سبک کار میپردازیم.

 

کاربرد اینورتر سبک کار چیست؟

این نوع ازاینورتر ها معمولا دارای توان پایینی میباشند که در حد 1000 وات یا یک کیلو وات است لذا از این اینورتر ها معمولا برای انجام کار های سبک تر استفاده میشود. کارهایی همچون تبدیل برق12 ولت مستقیم باتری به برق 120 ولت متناوب. اینورتر های سبک کار که با نام لاتین  Light Duty Inverter نیز شناختته میشوند دارای سایز کوچکتری با سایر اینورتر ها میباشند که به موجب همین ویژگی کم حجمی و قابل حمل بودن آن، در مسافرت ها و در منزل کاربرد زیادی دارد.

 

  •  اینورتر سبک کار و قابل حمل

این نوع درایو موتور سبک کار که دارای توان یک کیلو واتی میباشد در هنگام مسافرت میتواند به عنوان یک منبع تغذیه با جریان متناوب 120 ولت و فرنکانس 60 هرتزی عمل کند که میتوان از آن انرژی لازم برای شارژ کردن گوشی های موبایل و سایر تجهیزات الکتریکی به دست آورد علاوه بر تولید ولتاژ کافی میتوان از منظم بودن توان خروجی آن نیز مطمئن بود بنابراین آسیبی به تجهیزات برقی شما نخواهد رساند.

  • اینورتر ال اس مدل IE5

این مدل اینورتر اینورتر، نوعی اینورتر سبک کار با ورودی تک فاز است. خروجی آن از نوع سه فاز با ولتاژ 220 ولت بوده و توان نامی آن حدود 0.1 تا 0.4 کیلووات است. اینورتر سبک کار ال اس مدل IE5 این قابلیت را دارد تا با استفاده از رفرنس آنالوگ سرعت را کنترل کند. همینطور با استفاده از یک پیچ ولوم میتوان فرکانس آن را کنترل نمود.

محدوده فرکانس خروجی آن به 200 هرتز ختم شده و فرکانس حامل آن به 10 کیلوهرتز ختم می‌شود. این اینورتر یه کانال رله دو کنتاکت در خود جای داده و میتواند ورودی‌های دیجیتال NPN و PNP را تحریک کند . از این نوع اینورتر بیشتر در صنایع ماشین سازی در سطوح پایین، کنترل دور فن ها و در مواردی که توان کاری پایینی را میطلبد استفاده میگردد.

از دیگر امکانات اینورتر های سبک کار میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. در مقایسه با اینورتر های سنگین کار اقتصادی تر میباشند
  2.  به هر دو صورت تک فاز و سه فاز ارائه شده است.
  3.  ورودی های آن ها هم از ولتاژ 220 ولت و هم از 380 ولت پشتیبانی میکند.
  4. قابلیت پشتیبانی از مد های کنترلی مختلف
  5. قابل استفاده و برای کاربری هایی که به گشتاور متغیر (فن و پمپ و …) و گشتاور ثابت (بالابر و آسانسور و …) نیاز دارند.
  6. بیشتر اینورتر های سبک کار از درجه حفاظتی (IP) مناسب برای تابلو برق برخوردارند.
  7. انرژی مصرفی کمی را دارا هستند لذا در مصرف برق صرفه جویی میگردد.

برای خرید اینورتر سبک کار رعایت چه نکاتی الزامی است؟

در حال حاضر شرکت های بسیاری هستن که میتوانند اینورتر های سبک کار متفاوتی را با توجه به نوع کاربردی که مد نظر دارید به شما پیشنهاد دهند. نکته ای که وجود دارد این است که شما باید برای انجام یک خرید خوب هم علاوه بر مورد کاربرد آن به توان نامی، ولتاژ خروجی، نوع ورودی و خروجی و سایر ویژگی های جانبی آن توجه نمایید.

 

الکتروتلاش نمایندگی فروش انواع اینورتر ها از برترین برند‌های موجود. همچنین دارای خدمات پس از فروش و پشتیبانی و پاسخگویی دائمی. بنابر این با خرید از ما آسوده خاطر باشید که در صورت بروز هر مشکلی می توانید از کارشناسان حرفه ای ما در این زمینه کمک بگیرید.

جهت خرید و اگاهی از قیمت محصولات کلیک نمایید.

تجهیزات جانبی در اینورتر ها

تجهیزات جانبی در اینورتر ها

6 برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

6 برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *